Global site tag (gtag.js) - Google Analytics --> جراحی انحراف بینی | بهترین جراح انحراف بینی در تهران | عوارض عمل انحراف بینی

درمان قطعی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی

انحراف تیغه بینی در تنفس فرد مبتلا اختلال ایجاد می کند. بنابراین افراد مبتلا به انحراف بینی برای درمان به پزشک مراجعه می کنند. جراحی انحراف بینی با تکنیک های مختلفی انجام می گیرد. در ابتدا باید توضیحاتی درباره ساختار تیغه بینی بدهیم.

ساختار تیغه بینی

تیغه بینی به دیواره ی نازکی گفته می شود که از استخوان و غضروف ساخته شده است و دو مجرای بینی را از هم جدا می کند. اکثر افراد به میزان اندکی به انحراف تیغه بینی مبتلا هستند. اگر تیغه بینی انحراف زیادی داشته باشد، فرد به انحراف تیغه بینی شدید مبتلا است. برخی افراد با این انحراف به دنیا می آیند. برخی دیگر از افراد نیاز پس از آسیب به بینی به انحراف تیغه بینی مبتلا می شوند.

اگر انحراف تیغه بینی بر روی تنفس فرد تاثیری نگذارد یا منجر به عفونت های مکرر سینوس یا سینوزیت نشود، احتمالاً نیازی به درمان ندارد. همچنین می توان درباره گزینه های دیگر درمانی به جز جراحی با پزشک صحبت کرد.

در موارد شدید انحراف بینی، انسداد بینی می تواند محیط مساعدی را برای رشد باکتری ها فراهم کند. در نتیجه تورم و عفونت های دردناکی ایجاد می شود. در این صورت نیاز به جراحی انحراف تیغه بینی است.

نمونه جراحی بینی دکتر هیربد بهنام

طول درمان عمل انحراف بینی

در طول جراحی انحراف تیغه بینی چه اتفاقی می افتد؟

جراحی انحراف تیغه بینی با نام سپتوپلاستی شناخته می شود. این جراحی توسط متخصص گوش و حلق و بینی انجام می گیرد. در برخی موارد نیاز به جراحی پلاستیک برای تغییر شکل بینی به صورت همزمان می باشد.

نیازی به بریدن پوست روی بینی نیست و می توان با ورود ابزار مخصوص به داخل بینی به انجام جراحی پرداخت. قبل از جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن و آسپیرین خودداری شود زیرا احتمال خونریزی را افزایش می دهند.

دکتر هیربد بهنام متخصص گوش، حلق و بینی، و جراح بینی در تهران می باشند. راه های ارتباطی با دکتر هیربد بهنام به شرح زیر است:

در روز جراحی فرد به نوعی بیهوش می شود. بیهوشی کلی و یا بی حسی موضعی برای بیمار انجام می گیرد. مدت زمان جراحی یک ساعت تا یک ساعت و نیم به طول می انجامد.

تیغه بینی بریده و صاف تر می گردد. گاهی اوقات نیاز به بریدن استخوان برای صاف به نظر رسیدن موقعیت تیغه بینی است. احتمال دارد از اسپلینت های سیلیکونی برای حفاظت از تیغه بینی استفاده شود.

احتمال دارد که نیاز به گچ گرفتن بینی باشد. موادی مشابه پانسمان در داخل حفره های بینی قرار می گیرد تا خون و دیگر مایعات اضافی را جذب کنند. در اولین معاینه بعد از جراحی این پانسمان ها از دو مجرای بینی بیرون کشیده می شوند.

نمونه جراحی بینی دکتر هیربد بهنام

عوارض عمل انحراف بینی

در صورتی که پزشک تشخیص دهد که جراحی برای فرد مناسب است باید اطلاعات لازم درباره عوارض و خطرات جراحی کسب شود. از جمله عوارض جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–           خونریزی

–           عفونت

–           عکس العمل نا مناسب به بیهوشی

–           پارگی جزئی یا ایجاد سوراخ در تیغه بینی

گاهی اوقات امکان دارد بعد از جراحی باز هم علائمی همچون سینوزیت بروز کند ولی به مرور عفونت از مجراها پاکسازی می شود. برخی افراد بعد از جراحی به اختلال بویایی مبتلا می شوند که این مورد از عوارض نادر جراحی انحراف بینی است.

منبع : https://www.webmd.com/allergies/surgery-deviated-septum#2