Global site tag (gtag.js) - Google Analytics --> بهترین جراح آندوسکوپی سینوس

بهترین جراح آندوسکوپی سینوس

برخی از افراد تمایل دارند تا زیر نظر بهترین جراح آندوسکوپی سینوس این جراحی درمانی را انجام دهند. همانطور که می دانید طرز کار جراح و تجربه ی او تاثیر مستقیم در نتایج حاصل از جراحی آندوسکوپی سینوس دارد.

بیماری سینوزیت مزمن

سینوزیت مزمن نوعی بیماری است که در دسته بیماری های عفونی و التهابی حفره بینی و سینوس ها جای می گیرد. بیماران مبتلا به سینوزیت مزمن علائم مختلفی را مانند فشار صورت، انسداد، گرفتگی بینی و ترشحات تغییر رنگ داده شده و ترشح از پشت بینی تجربه می کنند. تشخیص سینوزیت تنها بعد از ارزیابی دقیق پزشک باید صورت گیرد.
برای اکثر بیماران مبتلا به سینوزیت، عفونت با دارودرمانی رفع می گردد. برای درصد کمی از بیماران عفونت با دارو هم درمان نمی شود و در طولانی مدت فرد را درگیر می کند. در این موارد بیماران نیاز به جراحی دارند. متخصص گوش و حلق و بینی بعد از بررسی پرونده پزشکی بیمار و انجام آزمایشات گوناگون مانند تست اشعه ایکس، تصمیم به انجام جراحی می گیرد.

دکتر هیربد بهنام (جراح و متخصص گوش، حلق و بینی در تهران)

جراحی آندوسکوپی سینوس چیست؟

جراحی اندوسکوپی سینوس مجراهای خروجی ترشحات بینی از سینوس ها را باز می کند و سینوس ها عملکرد و سلامت خود را باز می یابند. در بیماری سینوزیت مزمن سینوس ها قادر به تخلیه ترشحات نیستند زیرا التهاب و تورمی که در مجراهای سینوس وجود دارد این امکان را فراهم نمی کند. در نتیجه ترشحات بینی در سینوس ها محبوس می شوند و سینوس ها به طور مزمن ملتهب می گردند.

هدف از جراحی آندوسکوپی سینوس

هدف از جراحی سینوس برداشتن استخوان و بافت مخاطی نازک سینوس ها است که باعث انسداد مجراهای سینوس ها شده است. اندوسکوپی نوعی تکنیک جراحی است. در این نوع تکنیک لوله ای باریک و مجهز به تلسکوپ و منبع نوری وارد سوراخ های بینی می شود بدون اینکه نیازی به ایجاد برش در روی پوست باشد. جراحی اندوسکوپی سینوس به طور کلی به صورت سرپایی انجام می گیرد.

مراقبت های قبل از جراحی آندوسکوپی سینوس

برای آمادگی قبل از این جراحی نیاز است که یکسری موارد انجام گیرد تا بهترین نتیجه به دست آید. از جمله این موارد می توان به مصرف برخی داروها مانند آنتی بیوتیک ها و استروئید های خوراکی اشاره کرد. مصرف داروهایی مانند آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی قبل از جراحی ممنوع است. این داروها منجر به رقیق شدن خون و احتمال افزایش خونریزی در نتیجه جراحی می شوند.
همچنین می بایست در صورتی که فرد سیگاری است از حداقل سه هفته قبل از جراحی مصرف سیگار را قطع کند و حداقل برای چهار هفته بعد از جراحی نباید مصرف سیگار را شروع کند. سیگار کشیدن منجر به ترمیم ضعیف ناحیه جراحی، عدم موفقیت جراحی و ایجاد اسکار و جای بخیه می شود.

روند جراحی آندوسکوپی سینوس

جراحی اندوسکوپی سینوس به چه صورت انجام می گیرد؟در اغلب موارد این جراحی با بیهوشی کلی انجام می گیرد که به این دلیل فرد در طول جراحی کاملاً خواب است و هیچ حسی نخواهد داشت.

با این حال در برخی موارد می توان این جراحی را با بی حسی موضعی انجام داد. بعد از اتمام جراحی فرد یک ساعت در اتاق ریکاوری به سر می برد و اغلب بیماران همان روز می توانند به منزل بروند.

• احتمالاً نیازی به پانسمان نمی باشد.
دکتر هیربد بهنام متخصص گوش، حلق و بینی، و جراح آندوسکوپی سینوس در تهران می باشند. راه های ارتباطی با دکتر هیربد بهنام به شرح زیر است:

بهترین دکتر متخصص سینوزیت در تهران

افراد مبتلا به سینوزیت مزمن به دنبال بهترین جراح آندوسکوپی سینوس در تهران می باشند تا از این طریق بتوانند بیماری خود را در نهایت آرامش خاطر درمان نمایند.

جراحی آندوسکوپی قواعد خاصی دارد که باید به طور کامل توسط جراح رعایت شود تا بیمار دچار عارضه ی نامطلوبی نشود. بنابراین قبل از انتخاب جراح آندوسکوپی سینوس، سوابق پزشک و رضایت بیماران او را مد نظر قرار دهید.

منبع : https://med.stanford.edu/ohns/healthcare/sinuscenter/resources/sinus_guide.html

سایر مقالات ارائه شده:

بهترین دکتر تزریق بوتاکس تهران